-

Friday, July 20, 2012

Svartvinbärsbladsaft

Nu mina vänner, ska ni får se hur jag gör saft. Men det är första gången jag gör något sånt här, så bear with me.

    1. Bli lite småkär i Ernst Kirchsteiger. Mycket viktigt.
    2. Införskaffa ingredienserna, HÄR finns receptet. Jag följde det inte helt.
    3. Ta fram allt, den fina glasburken hittade jag på en loppis, perfekt att ha saft i. 
    4. Gör rent citronerna och skär dom i ganska tunna bitar.
    5. Skölj svartvinbärsbladen.
    6. Blanda bladen och citronen i glasburken.
    7. Ta fram en kastrull, häll i vattnet, citronsyran och sockret. Om ni inte vill följa receptet precis, häll i lite av varje tills det smakar bra. Låt det småkoka lite under omrörning tills allt har smält ihop.
    8. Häll över blandningen i glasburken.


    9. Ställ burken svalt i 4-5 dagar. 

    No comments:

    Post a Comment