-

Wednesday, January 4, 2012

Mitt 2011

I'll take this in swedish.

Ber om ursäkt i förväg över hur långt detta inlägget blev, vi får väl se om ni orkar läsa! Annars är det bara att scrolla förbi. Men här är vad jag gjorde hela 2011, ett par bilder från alla månader, och vad jag mest lyssnat på. Har säkert glömt en massa saker, men ändå.


Januari: Tråkig, seg månad, längtade till våren och var varken glad eller inspirerad. Mycket snö hade vi. Lekte med Johanna Och Amanda den 29e. Vi åt fruktsallad, kollade på A Serbian Film och blev besökta av ett spöke...vi hängde även med Johannas granne (En ca 40 år gammal man som var ganska full och berättade spökhistorier för oss till typ 6 på morgonen)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Februari: Ännu tråkigare, hatade vädret och snön, la inte upp mycket alls på bloggen, bara 5 inlägg. Sov hos Johanna med Hanna och Amanda och hade dansfest! På slutet av februari fick jag en hemsk förkylning.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Mars: Snön började bli bortsmält, hade hyffsat bra väder, våren var påväg! Fotade mycket, va ute i skogen med mamma ofta. Va ute och gick med pappa och bror i skogen i Kalmar med, kommer ihåg att solen lyste och på vissa stället fanns det ingen snö kvar. Filmade en vår video. Hittade ett fint övergivet hus vid havet. Pappa fyllde år!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

April: Våren kom, och det var jag väldigt glad för! Varmt och skönt för det mesta. Lekte med Hanna och Amanda, tog lite bilder i skogen. Var med bror och pappa i ekerum. Plockade blåsippor till farmor i solen. Gick barfota ute för första gången.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Maj: Min favorit månad, eftersom jag fyller år och allt är så vackert! Blommor överallt. Klättrade i träd, sprang runt i skogen och rev sönder mina ben. Hade min födelsedagsfest den 14e, med Hanna och Amanda. Det var varmt, vi lekte indianer med mustasch, drack vin, gjorde tårta, och sprang runt i underkläder. Fiskade med pappa och bror. Var med Amanda, Amanda och Johanna och hade lite kul, vi skapade vår kära bananlådskärra (R.i.p). Mamma fyllde år!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Juni: Sommar! Plockade rosor och andra blommor, var på massa loppisar, tog promenader tidigt på morgonen, var och fiskade med pappa och bror i Kalmar, bror fyllde också år. Vi började göra om mitt rum. Firade midsommar på eriksöre. Lekte med Hanna och Amanda i regnet. Var med Amanda i Gamleby för att gå på Hannas student!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Juli: En rolig och underbar månad, sena kvällspromenader med katterna, tapetserade mitt nya rum, hade fullt av malar i mitt rum, hälsade på farmor på sjukhuset, åt körsbär, la golv i mitt nya rum, var i Göteborg med pappa, tessan, bror och Johanna i 3 dagar, gick på Liseberg 2 av dom dagarna. Otroligt kul hade vi, fast det ösregnade den sista dagen! I slutet av Juli åkte jag, bror och Yvonne även till High Chapparal, hon kom och hämtade oss med husbilen och vi fick inte veta vart vi skulle föräns vi kom fram, hur kul dag som helst! Var även hos Hanna med Johanna och Amanda, åt mat, var nere i St.rör och fikade, sen sov vi över där. Nästa dag gick jag hem och fixade till mig, sen åkte vi ut på loppisrunda och fikade! Mina kusiner och deras föräldrar kom hit och sov i vår husvagn då med.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Augusti: Började lite dimmigt, men en fin, fin månad. Hanna fyllde år, var hos henne på fika! Hade åskväder och fick en fin blixt på bild. Var på rix fm festival med Hanna och Johanna. Nästa dag blev det grillfest hos Tessan med Johanna, Hanna och Amanda...plus pappa, bror och en massa annat folk. Vi åt grillade, tog fina bilder i skogen, och röjde runt i Kalmar på kvällen. Spelade minigolf med Johanna, pappa och bror. Var i Borgolm med mamma, var inne i ett mysigt växthus och handlade.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

September: Köpte ett sminkbord som jag målade vitt. Skärde upp min tunga på en vass godisbit. Va ute och gick mycket. Cyklade med. Lekte med vattenfärger. Var i ekerum med bror och pappa. Fick min ipad av pappa. Mamma och jag va ute och gick (eller jag cykla) och vi fann ännu ett fint övergivet hus! Köpte min fina träkista. Firade skördefest med Mamma, Amanda, Johanna, Carmen, Pappa och Yvonne. Vi åkte runt massa på Öland och hade askul. Jag var en aning full.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Oktober: Cyklade mycket. Var på höstmarknad med mamma och Amanda, vi köpte jätte fina mössor. Riktigt höstigt var det ute. Amanda och jag var på picknick i skogen och hade det hur mysigt som helst. Den 26e började jag sätta upp mina halloween dekorationer. Va i Stockholm med Amanda, pappa och Yvonne och såg PJ Harvey live, helt underbart! Innan konserten träffade vi Suss med. Och efteråt träffade jag Mick Harvey, perfekt dag! Den 31a firade Amanda och jag halloween, vi va på kyrkogården och fotade, gjorde muffins, skärde i pumpor och smög omkring.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

November: Längtade efter snön som aldrig kom. Shoppade en del. Va ute och gick med pappa och bror här hemma. Fotade stjärnor. Började sätta upp julsaker. Va på julmarknad på slottet med pappa, Tessan och bror. Rev sönder mina ben och brännde mig på nässlor för att få en fin bild på en solnedgång.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

December: Började må riktigt dåligt i början på December, orkade inte göra så mycket. Fick en ny fin vit möbel till mitt rum. Satte upp alla julsaker. Va inne på vårdcentralen, sjukhuset och psykakuten ett antal gånger. Fick armarna sönderstuckna och ville helst dö. Började äta sobril och sertralin. Fick tillbaka lite styrka efter ett tag och var lucia, tillsammans med Yvonne som var tärna och bror som var tomte, vi lussade lite för pappa när han kom hem från jobbet. Va inne i kalmar ett par gånger och handlade. Den 24e var det julafton, och det firades hos pappa tillsammans med mamma, bror, pappa, Yvonne, Tessan och farmor. Mysig kväll! Nyår firades med Amanda, bror och pappa. Vi satt och spelade GTA och något annat bilspel hela kvällen, och vid 12 blev det att skjuta raketer och massa sånt kul!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

No comments:

Post a Comment